Historien bakom Nikken

           
 
Historien bakom NIKKEN

 

Förbättra livskvaliteten - detta är kärnan i NIKKENs filosofi. NIKKEN byggdes upp kring denna filosofi med produkter som främjar livskvaliteten. Det är en filosofi som alla engagerade i NIKKEN förstår och förkroppsligar. 

Människor världen över anammar de Fem Hälsopelarna och har tack vare NIKKEN innovativa produkter upptäckt ett nytt sätt att leva. NIKKEN erbjuder produkter som främjar din hälsa varje dag. 

Bakgrund 

NIKKEN är en kombination av två japanska ord; 
• Nihon – Japan
• Kenko – Hälsa

1975 inspirerades Isamu Masuda av den ojämna, skrovliga golvytan i traditionella japanska badhus och skapade en produkt som stimulerade fotsulorna. KenkoInsoles® såg dagens ljus för att hjälpa människor som lider av trötta och ömmande fötter och ben.

1989 öppnade det första NIKKENkontoret i USA. Tom Watanabe, som ursprungligen hade blivit anställd som utbildningschef, blev NIKKENs styrelseordförande och VD. NIKKENs koncept om total wellness spreds till Kanada och Mexiko. 

1996 öppnade NIKKEN Europa sina kontor i Milton Keynes, UK, och i slutet av 1990-talet hade NIKKEN expanderat till Tyskland, Nederländerna, Spanien, Finland, Frankrike och Irland.

Idag är NIKKEN ett av världens mest respekterade företag inom direkthandeln. Vi erbjuder ett unikt utbud av produkter inom hälsa och wellness, som är resultatet av specialiserade forskarlags arbeten runtom i världen, och vi har miljontals nöjda kunder i fler än 40 länder.